måndag 8 januari 2018

Ostadiga stativ?

Läser om fantastiska produkter, ljusstativ som är handtag och selfiesticks i samma produkt, som varken väger eller tar någon plats alls. Känner mig tyvärr lite tvivlande till att dessa är så användbara, åtminstone utomhus. Jag använder ibland vanliga ljusstativ utomhus och tycker att dessa är utmanande nog eftersom det väldigt sällan är helt vindstilla. Möjligen med en liten speedlight utan ljusformare, men jag ställer mig frågande även till detta.

Jag har mer och mer övergått till att använda ett stadigt kamerastativ till blixtarna på mina utomhusfotograferingar. Speciellt när man använder någon större softbox så är det i princip det enda sättet att få blixten att stå stilla.

/Christer

Stora ljusformare kräver rejäla stativ



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar