måndag 13 mars 2017

Att möta våren i Paris

Det kan ju låta romantiskt att möta våren i Paris, men faktum är att jag reser till just Paris idag, för att resa vidare norrut i Frankrike. Det är en tjänsteresa och den som följer bloggen kommer kanske ihåg att jag reste till Franrike i augusti och september förra året. Det ska bli intressant att se hur pass långt våren har kommit där nere, och förhoppningsvis får jag med mig en del bra bilder hem även den här gången.

Historien är ständigt närvarande i Frankrike tycker jag, med minnen både från första och andra världskrigen, men även alla mycket gamla kyrkor och andra byggnader. Vissa så gamla som från 1200-1300-talen. Man kan inte annat än häpnas av det driv och initiativförmåga som man visade på den här tiden i sina byggnadsverk för att hedra gud.

För Fotofyndets del innebär min resa ingen skillnad, då Marie finns på kontoret som vanligt och svarar på frågor och levererar era order.

/Christer

Klostret Saint-Jean-des-Vignes
Foto: Christer Hägglund

Foto: Christer Hägglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar