söndag 19 februari 2017

Finns det mindre roliga kameratillbehör?

Ja, vad säger du om frågan i rubriken? Finns det mindre roliga kameratillbehör? Ett av dem som kan beskyllas för att vara tråkigt är kamerabatterier. Men å andra sidan så är det värt sin vikt i guld, bokstavligt talat när batteriet i kameran tar slut. Jag försöker att alltid ha ett extra batteri med mig, var man än går med kameran. Man vet aldrig vad som händer.

I somras åkte jag bil och hade kameran med mig. När jag kom fram var kameran varm och batteriet slut. Då visade det sig att jag inte slagit av kameran, placerat den på något olämpligt sätt på sätet så avtryckarknappen på batterigreppet trycktes in litegrann, vilket gjorde att kameran låg och fokuserade hela tiden och drog ur batteriet.

Så även om jag vet att batteriet med råge räcker för uppdraget jag ska göra, så åker minst ett extra batteri med ändå, gärna två. Man vet aldrig...

Våra kamerabatterier hittar du i kategorin Batterier & Batterigrepp

/Fotofyndet
Kamerabatteri LP-E6
Kamerabatteri LP-E6, som vi använder
dels i en Canon EOS 7D Mk II och i en
Canon EOS 80D.
Foto: Marie Holmberg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar