onsdag 7 september 2016

Bildidé med stora problem

Jag har fått en bildidé, en såndär som man verkligen tror på. Har hittat en modell, beställt rekvisita och hade ett par idéer på plats. Tyvärr har det visats sig att platsidéerna inte höll, och när jag besökte den ena så ramlade jag dessutom ner i vattnet i skogstjärn. Det kan nog låta dråpligt, och såg säkert så ut också, men jag kan försäkra att det inte var så roligt. Dels är den där myrmarken där fast mark övergår i öppet vatten helt bottenlös, så det var inte alldeles enkelt att ta sig upp. Dels är vattnet fyllt av små partiklar så jag smutsade ner min bil ordentligt på vägen hem.

Nåväl, hade sinnesnärvaron att lämna både mobil och kamera i bilen när jag skulle gå ut och kolla hur det såg ut, så det blev inget mer av det än en obehaglig händelse och ett maskin full med rejält smutsiga kläder.

Däremot lämnar det mig fortfarande utan plats för den där bildidén...

Får leta vidare.

Om du söker kameratillbehör som gör ditt fotograferande lättare, så hittar du dem hos Fotofyndet!

/Christer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar